Dynamic gumicsónak
A "DYNAMIC" modellcsalád
A modellcsalád egyes tagjainak nevei magukért beszélnek. Ez esetben egy újonnan kifejlesztett modellcsaládról beszélhetünk. Az egyes modellek rendkívül kis tömege a kifejlesztésük során alkalmazott újfajta technológiának köszönhető. A modellek pl. a JOKER modellcsalád tagjai- V-alakú, max. 0,8 bár nyomású levegővel töltött fenékrésszel rendelkeznek. Ez az integrált trimtabokkal rendelkező ún. V-gerinc a csónaknak szinte szárnyakat kölcsönöz, melynek köszönhetően a kanyarstabilitási mutatók a merev GFK-törzzsel rendelkező csónakok esetében megismert értékekkel csaknem azonosak. A különbség azonban a kis tömegben keresendő, melynek köszönhetően a csónak a sebességértékek tekintetében is már-már elképzelhetetlen értékeket produkál. E modelleket mindenekelőtt az erős idegrendszerrel bíró vízi sport rajongóknak ajánljuk.
TESZT!
Allroundmarin Dynamic 310
A tesztek során a Dynamic 310 típusú, V-alakú, magasnyomású levegővel töltött fenékrésszel rendelkező modell a kétütemű Selva motorral kombinálva kitűnő eredményeket ért el. A nagy siklósebesség, valamint a könnyed egyenes irányban történő kihajózás teszik különösen előnyössé e modell alkalmazását, melynek előfeltétele azonban a helyes trimmalkalmazás. A súly siklás esetén a csónak első részében helyezendő el, majd a kívánt sebességnek megfelelően a farrész közelében. Amennyiben a csónakban túlságosan elöl foglalunk helyet, a kanyarokban az orrész fékező hatást vált ki, melynek következtében a motor propellere ventiláló mozgásba kezd.
Ezzel szemben, amennyiben a súlyt a csónak farrésze közelében helyezzük el, a propeller nyomatékos marad és a kanyarokból optimális módon gyorsírja ki a csónakot. A kistömegű test és az erős motor (Selva Naxos) párosítása során a Dynamic nevű modell a versenytársak számára elérhetetlen 19,3 csomós végsebességre gyorsult fel. Óvatos ugyanakkor határozott kormány mozdulatot követően a csúcssebesség elérése mellett a csónak kitűnő, hosszan elnyújtott drifttel reagált, melynek során azonban a sebességcsökkenés a megengedett határértékeken belül maradt. Ez a folyamat a 17 kg-mal nagyobb tömegű négyütemű Selva motor alkalmazása esetében teljesen másképpen zajlott le. Mivel a csónak farrészére a megfiatalított meghajtásnak köszönhetően kevesebb felhajtóerő hatott, azonban mivel az alkalmazott négyütemű motor a hasonló motorok közül a legsúlyosabbak közé tartozik, a Dynamic nevű modell szemmel láthatóan lustábban reagált a gázadásra, mint a kétütemű motor, azaz az említett körülmények között a kétüteműmotor alkalmazása jobb választásnak bizonyult..
Gumicsónakok technikai táblázata:
Modell "Dinamic" |
220
|
260
|
310
|
350
|
380
|
Hosszúság |
221 cm
|
256,5 cm
|
310 cm
|
349 cm
|
376 cm
|
Szélesség |
136,5 cm
|
157 cm
|
156 cm
|
170 cm
|
170 cm
|
Tömlőátmérő |
37,5 cm
|
42,5 cm
|
43,5 cm
|
44,5 cm
|
45 cm
|
Légkamrák |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
Tömeg |
22,8 kg
|
29,7 kg
|
31,5 kg
|
42 kg
|
47,6 kg
|
Terhelhetőség |
415 kg
|
610 kg
|
620 kg
|
900 kg
|
950 kg
|
Szállítható személyek száma |
2,5
|
3
|
3,5
|
5
|
5,5
|
Maximum teljesítmény kW/LE |
3,7 / 5
|
6 / 8
|
7,35 / 10
|
11,2 / 15
|
18,7 / 25
|
Max motor súly |
40 kg
|
55 kg
|
55 kg
|
60 kg
|
83 kg
|
Rendelési szám szürke /világosszűrke |
979090
|
977991
|
977992
|
977988
|
977989
|
Rendelési szám Fehér |
978000
|
977986
|
-
|
-
|
-
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||